Dimana kita menghabiskan masa kita?

..
 
 
 
 
 
Habiskan Masa di Facebook dan twitter lebih banyak dari masa dengan Al-Quran. Asyik nak cek notification di whatsapp saja. Bila ditanya kenapa Islam lambat menang?
Bagaimana nak cepat menang jika masa dihabiskan dengan facebook. Masa dihabiskan dengan twitter. Masa dihabiskan dengan game 'POU'. Sedang mereka, saudara Islam kita di Mesir, Palestin, Syria dan lainnya sedang bertungkus lumus berjihad menegakkan agama sehingga terkorban di jalan Allah.

Pemuda hebat dan 'style' bukan pemuda yang paling 'up to date' dengan fesyen, bukan juga dengan gadget, bukan juga dengan status berpuluh ribu orang like, bukan juga dengan awek cun keliling, bukan juga dengan 'ayat power' mengayat perempuan, bukan juga dengan yang paling banyak 'duit'.

Tapi pemuda yang hebat dan 'style' itu adalah yang bersederhana apabila berpakaian, berpengetahuan luas ilmu agama, menghabiskan waktu memikirkan untuk membantu ummah dan menegakkan Islam di atas muka bumi, berlaman sosial juga tapi hanya 'ala kadar' dengan tujuan berdakwah, yang sentiasa cuba memberi terbaik untuk ALLAH dan Rasulnya..
Moga Allah teguhkan iman-iman kita dan tetapkan hati kita untuk tetap rajin beribadah. Hasbunallah wanikmal wakiil. 

1 comment:

  1. salam ya ukhti,apa yg ana bakal bicarakan bukan untk mebutukan fikiran enti,malah tidak lebih dari saudara seislam..
    " menghabiskan waktu memikirkan untuk membantu ummah dan menegakkan Islam di atas muka bumi, berlaman sosial juga tapi hanya 'ala kadar' dengan tujuan berdakwah, yang sentiasa cuba memberi terbaik untuk ALLAH dan Rasulnya "

    xp sedarkan apa yg enti buat?adakah dengan berniqab sudah cukup bgi kita as islam? atau disebabkan kita berpakaian purdah xp menjadi fitnah bagi islam itu sendri,we always talk about religion disebabkan kita berpakain baik,xp apakah kita ber-amali denganya?
    the person yg dicampakkan ke dalm api neraka is who have ilmu tapi x amal..
    and saya as people who are not wearing as u look in other - as i say , i become fitnah to agama..n komen ni bukan untk mengharapkan enti membuka niqab , tapi sama2 kita memperbanyakkan amali :)

    maassalamah ~

    bertunang tidak menjadi kupon untuk menjadikan ia halal dalam pergaulan . salam syurga.

    ReplyDelete

Bismillahirrahmanirrahim..
leave words here..
may Allah bless u..